[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Łącznik, ulice Wyszogrodzka, 4 Pułku Strzelców Konnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Przejazd kolejowy, ulica Otolińska
[Rozmiar: 714 bajtów]Wjazd na ulicę Piłsudzkiego z wykorzystaniem łącznicy z ulicą Spółdzielczą
[Rozmiar: 714 bajtów]Jak bezpiecznie i zgodnie z przepisami zmienić pas ruchu?
[Rozmiar: 714 bajtów]Parkowanie podczas egzaminu

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 16176 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Łącznik, ulice Wyszogrodzka, 4 Pułku Strzelców Konnych
Typ: Miejsce nietypowe

Zasady pierwszeństwa:
1)Znaki drogowe

Słowa kluczowe: znak B-20, linia P-2

Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Z takiej perspektywy widzi to miejsce osoba zbliżająca się do niego. Droga jednojezdniowa dwukierunkowa przechodzi w dwie drogi jednokierunkowe. Za niezbyt rozległą wyspą znajduje się droga łącząca te dwie drogi jednokierunkowe. To właśnie w tym miejscu wykonywane jest to problematyczne zawracanie. [Rozmiar: 5824 bajtów] Po zajęciu lewego pasa na etapie zbliżania się do tego miejsca należy zwrócić baczną uwagę na oznakowanie poziome. Linia podwójna ciągła umieszczona na jezdni nie pozostawia wątpliwości iż jest to odcinek dwukierunkowy, dlatego też należy zająć prawą połowę jezdni. Dodatkowo, znak B-20 STOP w połączeniu z linią bezwzględnego zatrzymania obliguje kierującego do zatrzymania.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Po wykonaniu tego zatrzymania należy przed ruszeniem po raz kolejny spojrzeć na oznakowanie poziome. Na jezdni poprzecznej, na którą kierujący zamierza wjechać znajduje się linia ciągła pojedyncza P-2 rozdzielająca pasy ruchu. Należy więc zająć lewy pas ruchu. [Rozmiar: 5824 bajtów] Po wjechaniu na lewy pasy ruchu, wjazd na pas prawy może się odbyć dopiero po przepuszczeniu pojazdów jadących tym pasem ruchu (takich jak biały pojazd pogotowania).
[Rozmiar: 5824 bajtów] Sporną pozostaje kwestia srebrnego pojazdu oznaczonego strzałką wyjeżdżającego z ulicy Batorego, i ewentualnej konieczności ustąpienia mu pierwszeństwa. [Rozmiar: 5824 bajtów] Mimo kompaktowych rozmiarów, miejsce to jest wykorzystywane również podczas szkoleń na wyższe kategorie oraz znajduje się na wyznaczonej trasie autobusów komunikacji miejskiej. "Spotkanie" dwóch takich pojazdów powoduje gigantyczne komplikacje.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Miejsce to można również pokonywać od strony przeciwnej. [Rozmiar: 5824 bajtów] W tym wypadku kierujący ma łatwiejsze zadanie - brak tu znaku B-20 STOP a po wjeździe na drogę poprzeczną nie napotka on lini P-2, pojedynczej ciągłej.


Informacje ogólne
Miejsce to jest przykładem jednego z najbardziej nietypowych rozwiązań drogowych na ulicach Płocka. Specjaliści z dziedziny Prawa o Ruchu Drogowym spierają się nie tylko o to czy mamy tu do czynienia z jednym czy dwoma skrzyżowaniami lecz nawet w zakresie przysługującego tu pierwszeństwa przejazdu. Dziwi więc fakt iż miejsce to jest tak często eksploatowane podczas Egzaminów na Prawo Jazdy - wykonywany jest tutaj manewr zawracania. Dużą rolę w prawidłowym pokonywaniu tego skrzyżowania odgrywa oznakowanie poziome, które niestety, już nawet w warunkach deszczowych bywa całkowicie nieczytelne.


Opis miejsca

[Rozmiar: 714 bajtów][Kliknij aby powiększyć]

Manewrem który jest wykonywany w tym miejscu jest zawracanie. Słysząc polecenie osoba powinna, w pierwszej kolejności, zbliżyć się do środka jezdni co oczywiście należy traktować jako zmianę pasa ruchu. Zaleca się aby ten manewr odbył się tuż za przejściem dla pieszych.
Przejeżdżając blisko wyspy należy bardzo uważnie obserwować oznakowanie poziome - linia podwójna ciągła umieszczona na jezdni nie pozostawia wątpliwości iż jest to odcinek dwukierunkowy, dlatego też należy zająć prawą połowę jezdni. Częstym błędem popełnianym przez osoby szkolone i egzaminowane jest próba wjechania "przed" linie ciągłe - tego typu postępowanie skończy się niestety wynikiem negatywnym oraz przerwaniem egzaminu. Po obraniu właściwego pasa ruchu należy zwrócić uwagę na znak B-20 STOP wraz z linią bezwzględnego zatrzymania. Znaki te obligują do bezwzględnego zatrzymania.
Przed ponownym ruszeniem należy dokładnie obserwować sytuacje z prawej strony auta (widząc sytuację z perspektywy kierującego) oraz, ponownie, oznakowanie poziome. Umieszczona na jezdni linia jednostronna ciągła P-2 zabrania bezpośredniego wjazdu na pas prawy. W zawiązku z czym należy najpierw zająć pas lewy, a w dalszej kolejności, zmienić pas ruchu na prawy. Jest to oczywiście typowa zmiana pasa ruchu, należy więc ustąpić pierwszeństwa pojazdom poruszającym się tym pasem oraz zachować wszelkie środki ostrożności związane z tym manewrem.






© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0