[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Wyszogrodzkiej, Granicznej i Piłsudzkiego Okolice salonu Hondy i Zakładu Energetycznego
[Rozmiar: 714 bajtów]Rondo Wojska Polskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Okolice dworca PKP (ulice Chopina, Dworcowa i Mickiewicza)
[Rozmiar: 714 bajtów]Okolice płockiego ZOO (ulice Kilińskiego, Norbertańska i Warszawska)

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 16176 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów][KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Okolice płockiego ZOO (ulice Kilińskiego, Norbertańska i Warszawska)
Typ: Skrzyżowanie z wyspą centralną

Zasady pierwszeństwa:
1)Znaki drogowe

Słowa kluczowe: wyspa centralna, znak D-1, znak A-7, znak B-20

Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Z tej perspektywy najczęściej przychodzi oglądać to skrzyżowanie podczas egzaminu. Droga jedniojezdniowa, dwukierunkowa stopniowo przechodzi o dwóch jezdniach, każda o dwóch pasach ruchu. [Rozmiar: 5824 bajtów] Jak na każdym skrzyżowaniu z wyspą centralną nigdy nie wolno wjechać "przed wyspę" (w pierwszą jezdnię).
[Rozmiar: 5824 bajtów] Choć brak tu znaku wyznaczającego pasy ruchu, niezmienna pozostaje zasada: zawracanie -bliżej wyspy centralnej; w lewo - dalej od wyspy centralnej. [Rozmiar: 5824 bajtów] Wyjazd od strony ulicy Warszawskiej.


Informacje ogólne
Skrzyżowanie jest to typowym przykładem skrzyżowania na którym ruch odbywa się wokół wyspy, choć nie jest ono oznakowane znakiem C-12 "ruch okrężny". Jest to miejsce gdzie podczas egzaminu realizowane mogą być zadania takie jak choćby zawracanie na skrzyżowaniu czy przejazd przez skrzyżowanie na którym ruch odbywa się wokół wyspy.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów][Kliknij aby powiększyć]

Miejsce to jest typowym przykładem skrzyżowania gdzie ruch odbywa się wokół wyspy. O zasadach pierwszeństwa decydują tu znaki.
Oczywiście należy pamiętać o podstawowych zasadach obowiązujących na tego typu skrzyżowań:
- pas ruchu przed skrzyżowaniem (w wypadku zawracania będzie to pas lewy) należy zająć z odpowiednim wyprzedzeniem
- nie wolno wjechać w pierwszą jezdnię na skrzyżowaniu (przed wyspę).


[Rozmiar: 1799 bajtów]
WAŻNE! Jeżeli na skrzyżowaniu wykonywany będzie manewr zawracania lub skrętu w lewo, konieczne będzie zajęcie lewego pasa ruchu przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - należy to uczynić z odpowiednim wyprzedzeniem!


Sytuacje drogowe związane z tym miejscem


[Rozmiar: 714 bajtów][Kliknij aby powiększyć]

Zawracanie
Kierujący który zamierza zawrócić w pierwszej kolejności podczas zbliżania się do skrzyżowania powinien zmienić pas ruchu na lewy (oczywiście z odpowiednim wyprzedzeniem). Zbliżając się do skrzyżowania należy mieć włączony lewy kierunkowskaz i sygnalizować nim zamiar wykonania zmiany kierunku jazdy.
Po przejechaniu "za wyspę" (nigdy nie wolno wjechać w pierwszą jezdnię, "przed wyspą") kierujący powinien zająć pas bliższy wyspie centralnej. Jeśli istnieje konieczność ustąpienia pierwszeństwa (w tym wypadku pojazdy niebieski i pomarańczowy), powinien zatrzymać się przed linią warunkowego zatrzymania P-13 złożonej z trójkątów.
Jako że po zjeździe na drodze kierujący nie napotka znaków poziomych, zaleca się zbliżenie do prawej krawędzi jezdni.



[Rozmiar: 714 bajtów][Kliknij aby powiększyć]

Skręt w lewo
Jeżeli zadaniem kierującego jest wykonanie skrętu w lewo na tym skrzyżowaniu, początkowa faza przygotowania się do tego manewru wygląda dokładnie tak samo jak w przypadku opisywanego powyżej zawracania.
Różnica polegać będzie na tym, iż aby wykonać manewr skrętu w lewo należy zająć pas ruchu znajdujący się dalej od wyspy centralnej. Jeśli istnieje konieczność ustąpienia pierwszeństwa (w tym wypadku, przepuszczenie czerwonego pojazdu), powinien zatrzymać się przed linią warunkowego zatrzymania P-13 złożonej z trójkątów.



[Rozmiar: 714 bajtów][Kliknij aby powiększyć]

Skręt w lewo, w ul. Kilińskiego
Poruszając się od strony ulicy Warszawskiej z zamiarem skrętu w lewo w ulicę Kilińskiego należy postępować "dwuetapowo". Pierwszy etap to pokonanie pierwszej jezdni, gdzie pojazdy którym należy ustąpić pierwszeństwa zbliżają się (patrząc z perspektywy kierowcy) z lewej strony (w tym wypadku jasno zielony pojazd). Aby to uczynić należy zatrzymać pojazd przed linią warunkowego zatrzymania (P-13) złożonej z trójkątów. Ustawiając się do skrętu warto pamiętać o zasadzie mówiącej o zbliżeniu się do lewej krawędzi jezdni (do wyspy).
Drugi etap wygląda podobnie, należy pojazd ustawić blisko lewej krawędzi jezdni (blisko wyspy) i jeśli istnieje taka konieczność ustąpić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z prawej strony (pojazd pomarańczowy). Obowiązek ten wynika to z zastosowanego oznakowania - linii warunkowego zatrzymania (P-13) złożonej z trójkątów wraz z trójkątem podporządkowania.
Jako że po zjeździe na drodze kierujący nie napotka znaków poziomych, zaleca się zbliżenie do prawej krawędzi jezdni.




© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0