[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Kochanowskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Otolińskiej i Banacha
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 19251 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Skrzyżowanie ulic Banacha i Otolińskiej
Typ: Skrzyżowanie typowe.

Zasady pierwszeństwa:
1)Znaki drogowe

Słowa kluczowe: znak D-1, znak A-7


Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Wykonując lewoskręt, warto staranie ustawić pojazd możliwie blisko środka jezdni, prawidłowe ustawienie umożliwi kierującym jadącym na wprost swobodne omijanie. [Rozmiar: 5824 bajtów] Podczas wykonywania skrętu (tak jak srebrny pojazd) należy obserwować całe (bardzo rozległe) przejście dla pieszych - pojawienie się na nim pieszego oznacza konieczność zatrzymania się i ustąpienia pierwszeństwa.


Informacje ogólne
Skrzyżowanie to znajduje się w niewielkiej odległości od WORD Płock, bardzo często jest elementem programu egzaminacyjnego.

Często jest to pierwsze miejsce w którym wykonywany jest manewr skrętu w lewo, warto więc do niego dobrze się przygotować. Stres który występuje u osoby zdającej na początku egzaminu powoduje że czasem trudno wykonać nawet najprostsze, typowe zadania.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Osoba przystępująca do manewru skrętu w lewo w pierwszej kolejności powinna zadbać o prawidłowe ustawienie się co wiąże się z koniecznością zbliżenia się do środka jezdni. W tym celu po wykluczeniu (poprzez obserwację w lusterkach zewnętrznych i wewnętrznym) możliwości spowodowania zagrożenia, należy obrać właściwy tor jazdy. Ważne aby przesunięcie w szerokości jezdni do jej środka odbyło się dynamicznie (oczywiście w sposób dostosowany do sytuacji na drodze), w ten sposób można zminimalizować ryzyko wystąpienia sytuacji utrudnienia ruchu innym.
Jeśli istnieje konieczność ustąpienia pierwszeństwa kierującym nadjeżdżającym z przeciwka (w tym wypadku auta zielone i żółte) należy zatrzymać się możliwie blisko środka jezdni, nie dalej niż na przedłużeniu środka jezdni na którą wykonywany jest skręt w lewo. Po przepuszczeniu pojazdów można kontynuować jazdę, warto bacznie obserwować przejście dla pieszych które jest rozległe (linie nie dzielą go na dwie części!)
Dużą staranność należy przyłożyć do ustawienia pojazdu możliwie blisko środka jezdni, prawidłowe ustawienie umożliwi innym kierującym (tu pojazd pomarańczowy) swobodne omijanie.
Należy podkreślić, że przy takiej konstrukcji skrzyżowania nie ma warunków do skośnego ustawienia pojazdu "przygotowującego" skręcenie w lewo. Przed skrętem należy więc zatrzymać pojazd równolegle do osi jezdni, dodatkowo należy unikać skręcania kół w lewo przed podjęciem zjazdu ze skrzyżowania.


Sytuacje drogowe związane z tym miejscem


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Niewłaściwe ustawienie
Precyzyjne ustawienie się blisko środka jezdni jest niezwykle istotnym elementem tego manewru. Na załączonej animacji widać co dzieje się gdy kierujący jest "trochę" nieprecyzyjny - zbliżył się do środka, lecz nie na tyle aby umożliwić kierującym poruszającymi się z tego samego kierunku, jadącymi na wprost swobodny przejazd obok jego pojazdu. W efekcie wszyscy muszą czekać aż granatowy pojazd opuści skrzyżowanie, w dużym ruchu takie postępowanie może spowodować spory zator. Podczas egzaminu, taki sposób postępowania będzie niestety oceniony jako błędne wykonanie zadania egzaminacyjnego "wykonanie manewrów; zmiana kierunku jazdy w lewo".




© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0