[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Kochanowskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Otolińskiej i Banacha
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 19251 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
Typ: Skrzyżowanie typowe.

Zasady pierwszeństwa:
1)Sygnalizacja świetlna
2)Znaki drogowe przy niedziałającej sygnalizacji

Słowa kluczowe: sygnalizacja świetlna S-2, skręt warunkowy w prawo, znak D-1 w połączeniu z tabliczką T-6a, znak A-7 w połączeniu z tabliczką T-6c

Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Skrzyżowanie przysparza kłopotów wynikających z kilku źródeł. Na skrzyżowaniu występuje sygnalizacja która jest wyświetlana za pomocą dwóch sygnalizatorów, jednego obok jezdni i drugiego umieszczonego nad jezdnią poprzeczną. [Rozmiar: 5824 bajtów] Faza wyświetlania sygnału zielonego jest bardzo krótka (wystarcza co najwyżej na przejazd 5-7 pojazdów). Zatrzymanie pojazdu którego kierujący zostanie "zaskoczony" sygnałem żółtym powinno nastąpić przed linią warunkowego zatrzymania złożoną z prostokątów "P-14" (przed przejściem dla pieszych). Najczęściej jest to jednak niemożliwe, wówczas zatrzymanie powinno nastąpić nie dalej niż przed krawędzią jezdni poprzecznej.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Krawędź jezdni poprzecznej nie jest wyznaczona linią warunkowego zatrzymania złożoną z trójkątów P-13! (występują one w związku ze znakiem A-7 ustąp pierwszeństwa, a nie sygnalizacją) [Rozmiar: 5824 bajtów] Za linią warunkowego zatrzymania złożoną z trójkątów P-13 mieści się swobodnie cały pojazd. Symboliczna krawędź jezdni poprzecznej wytyczona czerwoną linią.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Ruch pojazdów z kierunku poprzecznego potwierdza tą tezę. Należy zwrócić uwagę na podział pasów ruchu (oddzielny służący do jazdy w prawo oraz oddzielny do jazdy na wprost). [Rozmiar: 5824 bajtów] Tak tą krawędź jezdni poprzecznej, wyznaczoną symboliczną "linią" widzi osoba w pojeździe.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Niestety, pojazd ustawiony na ulicy Lachmana tuż przed krawędzią jezdni poprzecznej praktycznie uniemożliwia wykonanie skrętu przez autobus nadjeżdżający od strony ulicy Chopina. [Rozmiar: 5824 bajtów] Spore problemy występują również podczas pokonywania skrzyżowania od strony przeciwnej. Co prawda występuje tu tylko jeden sygnalizator ale faza nadawania sygnału zielonego jest tak samo krótka.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Największe zagrożenie wynika z faktu iż w momencie zapalenia się sygnału żółtego na ulicy Lachmana na sygnalizatorze numer 1 jest już sygnał zielony! Przysparza to ogromnych trudności opuszczającym skrzyżowanie którzy wcześniej ustępowali pierwszeństwa w związku ze skręcaniem w lewo.


Informacje ogólne
Skrzyżowanie to jest swoistym czarnym punktem egzaminacyjnym, dlatego warto bardzo dokładnie prześledzić jego opis. W gruncie rzeczy jest to typowe skrzyżowanie jednak nieprzewidywalna sygnalizacja świetlna sprawia że miejsce to zapracowało na bardzo złą sławę w kontekście egzaminów na Prawo Jazdy.
Bardzo trudno formułować jednoznaczne rady odnośnie sposobu pokonywania tego miejsca, gdyż sytuacja na tym skrzyżowaniu potrafi się bardzo szybko zmienić. Należy więc przede wszystkim zachować zwiększoną czujność.
Skrzyżowanie wyposażone jest w sygnalizację świetlną która, z racji krótkiego czasu nadawania sygnału zielonego, sprawia wiele kłopotów. Dodatkowo, miejsce ewentualnego zatrzymania się w razie nagłej zmiany nadawanego sygnału utrudnia jeszcze bardziej bezpieczne pokonanie tego miejsca.
W poniższym opisie nacisk położony zostanie na dwie najbardziej typowe, problematyczne sytuacje jakie można spotkać w tym miejscu.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Osoba egzaminowana podczas egzaminu zbliża się do tego skrzyżowania podobnie jak pojazd przedstawiony na animacji. Największym problemem z którym trzeba się tu zmierzyć to szybko zmieniające się sygnały nadawane na sygnalizatorach. Faza wyświetlania sygnału zielonego jest bardzo krótka (wystarcza co najwyżej na przejazd 5-7 pojazdów).
Jeżeli kierujący zostanie "zaskoczony" sygnałem żółtym (na obu sygnalizatorach sygnał zmienia się równocześnie) zatrzymanie pojazdu powinno nastąpić przed linią warunkowego zatrzymania złożoną z prostokątów "P-14".

Najczęściej jest to jednak niemożliwe (tak ja ma to miejsce na przedstawionej animacji), gdyż pojazd jedzie zbyt szybko lub przejechał już za linię warunkowego zatrzymania złożoną z prostokątów "P-14". Wówczas zatrzymanie powinno nastąpić nie dalej niż przed krawędzią jezdni poprzecznej.

Należy również pamiętać że sygnał żółty oznacza zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania
Jeżeli więc nie ma możliwości bezpiecznego zatrzymania (np. sygnał żółty pojawi się gdy pojazd jest dużo bliżej środka skrzyżowania niż zostało to przedstawione na animacji) kierujący ma obowiązek przejechać przez skrzyżowanie.


[Rozmiar: 1799 bajtów]
WAŻNE! Sygnał żółty oznacza zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania.


Sytuacje drogowe związane z tym miejscem


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Kiedy trzeba "uciec"?
Podobnie, jak w przypadku braku możliwości bezpiecznego zatrzymania o którym mowa w ostatnim akapicie powyższego opisu, należy postąpić gdy kierujący zostaje zaskoczony sygnałem żółtym (czy nawet już czerwonym!) znajdując się na środku skrzyżowania, mając krawędź jezdni poprzecznej (a więc ostatnie bezpieczne miejsce w którym można się zatrzymać) za sobą.
W tej sytuacji kierujący musi bezwzględnie opuścić środek skrzyżowania, bo po mającej za chwilę nastąpić zmianie nadawanych sygnałów świetlnych, będzie on utrudniał ruch lub stwarzał zagrożenie dla kierujących dla których ruch został otworzony.




© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0