[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Kochanowskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Otolińskiej i Banacha
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 19251 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
Typ: Skrzyżowanie typowe.

Zasady pierwszeństwa:
1)Znaki drogowe

Słowa kluczowe: znak D-1 w połączeniu z tabliczką T-6a, znak A-7 w połączeniu z tabliczką T-6c

Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Skrzyżowanie widziane z perspektywy pojazdu zbliżającego się ulicą Północną, od strony Mickiewicza. [Rozmiar: 5824 bajtów] Skrzyżowanie ma dosyć niecodzienną geometrię.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Należy to brać pod uwagę również jadąc od strony ulicy Chopina, nie wolno "ścinać" toru jazdy. [Rozmiar: 5824 bajtów] Dużym utrudnieniem są pojazdy zaparkowane (nieprawidłowo!) za skrzyżowaniem.


Informacje ogólne
Skrzyżowanie bywa wykorzystywane podczas egzaminów. Wynika to z faktu że skrzyżowanie to oznakowane jest znakami z tzw. pierwszeństwem łamanym, a przejazd przez tego typu miejsce (zarówno od strony znaku D-1 "droga z pierwszeństwem" w połączeniu z tabliczką T-6a wskazującą rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem jak i od strony znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa" w połączeniu z tabliczką T-6c wskazującą rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem) jest obowiązkowym elementem każdego egzaminu.
Z racji jego nietypowej geometrii należy zwrócić uwagę na właściwy tor pokonywania tego skrzyżowania.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Kierujący który zbliża się do tego skrzyżowania z zamiarem wykonania skrętu w lewo, powinien zbliżyć się do środka jezdni. W wypadku tego skrzyżowania jest to jednak mocno utrudnione gdyż należy uważać żeby nie przejechać na część jezdni która służy do poruszania się w kierunku przeciwnym.
W związku z tym zaleca się, pomimo ustawienia się blisko środka, zagięcie toru jazdy w prawo, tak aby możliwe było ustąpienie pierwszeństwa kierującemu nadjeżdżającemu z przeciwka (pojazd pomarańczowy) bez utrudniania ruchu kierującemu nim.
Fioletowe linie obrazują przebieg pasów ruchu na skrzyżowaniu, należy bezwzględnie starać się "zmieścić" w obrębie własnego pasa ruchu.


Sytuacje drogowe związane z tym miejscem


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Skręt w lewo, w ul. Północną
Nietypowa geometria skrzyżowania widoczna jest również podczas poruszania się ulicą Lotników. Jeżeli kierujący zamierza skręcić w lewo, podobnie jak w poprzedniej sytuacji, zmuszony jest nieco zagiąć tor jazdy w prawo, aby umożliwić przejazd kierującemu skręcającemu w lewo z ulicy Północnej.




© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0