[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Kochanowskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Otolińskiej i Banacha
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 19251 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
Typ: Skrzyżowanie typowe.

Zasady pierwszeństwa:
1)Znaki drogowe

Słowa kluczowe: znak D-1 w połączeniu z tabliczką T-6a, znak A-7 w połączeniu z tabliczką T-6c

Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Skrzyżowanie widziane z perspektywy pojazdu zbliżającego się ulicą Banacha. [Rozmiar: 5824 bajtów] Pojazdy zaparkowane po prawej stronie utrudniają obserwację.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Skrzyżowanie widziane z perspektywy pojazdu zbliżającego się ulicą Lachmana od strony ustawienia znaku A-7 z tabliczką T-6c. [Rozmiar: 5824 bajtów] Podczas wyjazdu od strony ulicy Lachmana gdzie ustawiony jest znak A-7 z tabliczką T-6c konieczne jest właściwe ustawienie - dopiero ono umożliwia obserwację.
[Rozmiar: 5824 bajtów] Duża trudność sprawia również ocena odległości pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, któremu należy ustąpić pierwszeństwa. Dodatkowo kierujący mają tendencję do bardzo późnego włączania kierunkowskazów lub ich niewłączania. Dalszą jazdę można podjąć po przepuszczeniu wszystkich pojazdów, z którym realnie istnieje zagrożenie wejścia w kolizję.


Informacje ogólne
Skrzyżowanie to jest niezwykle często wykorzystywane podczas egzaminów. Wynika to z faktu że skrzyżowanie to umożliwia realizację istotnych elementów wymaganych progamem egzaminacyjnym gdyż oznakowane jest znakami z tzw. pierwszeństwem łamanym, a przejazd przez tego typu miejsce (zarówno od strony znaku D-1 "droga z pierwszeństwem" w połączeniu z tabliczką T-6a wskazującą rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem jak i od strony znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa" w połączeniu z tabliczką T-6c wskazującą rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem) jest obowiązkowym elementem każdego egzaminu.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Kierujący który zbliża się do tego skrzyżowania z zamiarem wykonania skrętu w lewo, powinien zbliżyć się do środka jezdni. W tym celu po wykluczeniu (poprzez obserwację w lusterkach zewnętrznych i wewnętrznym) możliwości spowodowania zagrożenia, należy obrać właściwy tor jazdy. Ważne aby przesunięcie w szerokości jezdni do jej środka odbyło się dynamicznie (oczywiście w sposób dostosowany do sytuacji na drodze).
Skrzyżowanie to jest przykładem miejsca gdzie droga z pierwszeństwem nie przebiega na wprost przez skrzyżowanie. Ustawione oznakowanie sprawia iż kierujący, nadjeżdżający od strony Otolińskiej, zmuszony jest ustąpić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z prawej strony. Niestety, widoczność w tym miejscu jest bardzo ograniczona stąd (jest to widoczne na zdjęciu nr.2, w galerii powyżej), jak zostało to przedstawione na animacji, kierujący pojazdem musi nieco zakrzywić swój tor jazdy w prawo (dokładnie tak jak prowadzą go linie przerywane). Jeśli istnieje konieczność ustąpienia pierwszeństwa, należy zatrzymać pojazd tak aby nie utrudnić ruchu kierującemu pojazdem nadjeżdżającym z prawej (pojazd pomarańczowy). Kluczowym elementem jest więc prawidłowe ustawienie, w innym przypadku niemożliwa będzie skuteczna obserwacja otoczenia drogowego.


Sytuacje drogowe związane z tym miejscem


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Wyjazd od strony strefy zamieszkania
Kierujący pojazdem wyjeżdżając od strony ustawienia znaku A-7 "ustąp pierwszeństwa" w połączeniu z tabliczką T-6c wskazującą rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem zmuszony jest ustąpić pierwszeństwa niemal wszystkim uczestnikom ruchu poruszającym się po tym skrzyżowaniu i tym zbliżającym się do niego z którymi ewentualny ruch mógłby prowadzić do kolizji. Kluczowym elementem jest więc, ponownie, właściwe ustawienie się, które umożliwi obserwację.
O ile ustąpienie pierwszeństwa pojazdowi zbliżającemu się z prawej strony nie przysparza kłopotów o tyle kwestia pojazdów nadjeżdżających z przeciwka jest dużo bardziej skomplikowana.
Błędem który często popełniają osoby jest próba "zdążenia" przejechania przed tym pojazdem. Skrzyżowanie to jest dość długie i często decyzja ta okazuje się błędna. Ponadto pojazdy te często wyjeżdżają zza zakrętu z prędkością którą trudno jednoznacznie ocenić.
Często zdarza się również, iż kierujący jadący z przeciwka bardzo późno, lub wcale nie używają kierunkowskazu aby zasygnalizować zamiar pokonywania skrzyżowania zgodnie z drogą z pierwszeństwem. Zaleca się zastosowanie zasady ograniczonego zaufania wobec tych kierujących.
Najbezpieczniejszym więc sposobem pokonania tego skrzyżowania jest opuszczenie go gdy nie zbliżają się już do niego inne pojazdy.




© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0