[Rozmiar: 11499 bajtów]
[Rozmiar: 29520 bajtów]


Typy skrzyżowań:


Podobne miejsca:
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Mickiewicza i Kochanowskiego
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Banacha i Lachmana
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Otolińskiej i Banacha
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Lachmana, Spółdzielczej i Chopina
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowanie ulic Północnej i Lotników
[Rozmiar: 714 bajtów]Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja

Menu:
[Rozmiar: 714 bajtów]Lista miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Mapa miejsc egzaminacyjnych
[Rozmiar: 714 bajtów]Typy skrzyżowań
[Rozmiar: 714 bajtów]Wirtualny Egzamin

Płock bez tajemnic


[Rozmiar: 19251 bajtów]
[Rozmiar: 714 bajtów] [KLIKNIJ ABY POWIĘKSZYĆ]

Skrzyżowania "równorzędne", ulica Reja
Typ: Skrzyżowania typowe.

Zasady pierwszeństwa:
1)Przepisy ruchu drogowego

Słowa kluczowe: skrzyżowania równorzędne


Galeria zdjęć
[Rozmiar: 5824 bajtów] Jeżeli skrzyżowanie pozbawione jest oznakowania, należy przyjąć że jest to tzw. skrzyżowanie równorzędne, czyli takie na którym pierwszeństwo przysługuje kierującemu nadjeżdżającemu z prawej. [Rozmiar: 5824 bajtów] Na małym obszarze tego osiedla występuje kilka skrzyżowań równorzędnych, należy bacznie obserwować otoczenie drogowe.


Informacje ogólne
Jest to jedno z kilku miejsc gdzie podczas egzaminu wykonywane może być zdanie "przejazd przez skrzyżowania równorzędne".
Należy przyjąć zasadę że jeśli skrzyżowanie nie posiada znaków wyznaczających pierwszeństwo, należy traktować je jako tzw. skrzyżowanie równorzędne, czyli takie na którym pierwszeństwo przysługuje kierującemu nadjeżdżającemu z prawej.
Dodatkowo, kierujący skręcający w lewo obowiązany jest ustąpić pierwszeństwa jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.


Opis miejsca


[Rozmiar: 714 bajtów] [Kliknij aby powiększyć]

Kierujący zbliżając się do skrzyżowania na którym o pierwszeństwie nie decydują znaki drogowe powinien przede wszystkim dopełnić wszelkich starań by upewnić się czy do skrzyżowania nie zbliżają się pojazdy którym należy ustąpić pierwszeństwa.
Dlatego też zarówno kierujący pojazdem granatowym jak i żółtym bardzo znacząco zmniejszyli prędkość zbliżając się do tego skrzyżowania. Jako że kierujący pojazdem żółtym nie był zmuszony ustąpić pierwszeństwa ("wolna" prawa strona) mógł przejechać jako pierwszy.

Na drugim skrzyżowaniu kierujący pojazdem granatowym wykonuje skręt w lewo. W związku z tym manewrem zobligowany jest do ustąpienia pierwszeństwa zarówno pojazdowi nadjeżdżającemu z przeciwka (pojazd pomarańczowy) jak i ewentualnie, nadjeżdżającemu ze strony prawej (w tym wypadku nie było takiej konieczności).
Obierając właściwy tor jazdy należy zauważyć że jezdnia w tym miejscu jest bardzo wąska, stąd też nie wolno ustawiając się blisko środka jezdni zbyt mocno zjechać na lewo. Dodatkowo, należy zwrócić uwagę że poważnym błędem w tym miejscu jest "ścinanie" skrętu w lewo, gdyż może to doprowadzać do kolizji z pojazdem niebieskim!






© KlejnaAuto
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Wersja 1.0